Rozrządy i osprzęt paska klinowego Brak produktów w tej kategorii

Podkategorie

  • Zestawy rorządów

    Układ rozrządu w silnikach spalinowych jest jednym z najważniejszych podzespołów silnika. Jest on odpowiedzialnym za doprowadzenie powietrza do komory spalania oraz prawidłowe i jak najszybsze odprowadzenie spalin do układu wydechowego, a tym samym za zapewnienie odpowiednich osiągów silnika.

  • Paski klinowe

    Pasek wielorowkowy, zwany także wieloklinowym, zastąpił stosowane w starszych konstrukcjach paski klinowe. Służy on do przekazywania napędu od wału korbowego silnika do urządzeń takich jak: pompa wspomagania kierownicy, alternator, sprężarka klimatyzacji, dodatkowa pompa powietrza czy pompa cieczy chłodzącej. Od stanu paska wieloklinowego zależy sprawność działania wielu układów, a jego awaria może unieruchomić samochód.

  • Rolki

    Rolka prowadząca/zwrotna odpowiada za ułożenie paska w odpowiedniej płaszczyźnie. Nieprawidłowość jej pracy łatwo stwierdzić, obserwując napędzany pasek podczas pracy silnika. Inną usterką rolki jest zatarcie wewnętrznego łożyska, co objawia się charakterystycznym dźwiękiem.

  • Napinacze pasków...

    Napinacz paska wielorowkowego odpowiada za prawidłowe naprężenie paska, co bezpośrednio wpływa na pracę napędzanego urządzenia.

  • Paski rozrządu

    Pasek wielorowkowy, zwany także wieloklinowym, zastąpił stosowane w starszych konstrukcjach paski klinowe. Służy on do przekazywania napędu od wału korbowego silnika do urządzeń takich jak: pompa wspomagania kierownicy, alternator, sprężarka klimatyzacji, dodatkowa pompa powietrza czy pompa cieczy chłodzącej. Od stanu paska wieloklinowego zależy sprawność działania wielu układów, a jego awaria może unieruchomić samochód.