Zawieszenie Brak produktów w tej kategorii

Podkategorie

  • Wahacze

    Wahacz stosowany jest powszechnie jako element maszyn zwłaszcza w motoryzacji. Jest używany jako element zawieszenia pojazdów od osi najczęściej odizolowany silentblokami (tulejami metalowo-gumowymi) w celu wytłumienia drgań przenoszonych z nawierzchni, po której pojazd się porusza.

  • Tuleje

    Tuleje to gumowo-metalowe elementy „zmiękczające” pracę wahacza. Odpowiadają za tłumienie drgań i utrzymywanie odpowiedniej geometrii w czasie jazdy. Zużycieobjawia się najczęściej niestabilnym zachowaniem auta na koleinach oraz stukaniem. Na prostej, równej drodze trudno zdiagnozować ich usterkę.

  • Sworznie

    Sworzeń wahacza odpowiada bezpośrednio za skręcanie przednich kół oraz utrzymanie ich we właściwej pozycji. Sworzeń wahacza jest typowym elementem eksploatacyjnym. Powstały w wyniku usterki luz powoduje pogorszenie reakcji kół na ruchy kierownicy, „stuki” lub nawet wypięcie sworznia i całkowitą utratę panowania nad pojazdem.

  • Łączniki stabilizatora

    Łącznik stabilizatora, inaczej podpora samowyrównująca, wpływa bezpośrednio na pokonywanie zakrętów poprzez przenoszenie ugięcia się zawieszenia z jednej strony na drugą tej samej osi. Ma kluczowe znaczenie na przyczepność, a tym samym bezpieczeństwo. Praca łącznika stabilizatora odbywa się za pomocą sworzni kulowych które wykonując intensywną pracę ulegają zużyciu eksploatacyjnemu. Łączniki stabilizatora powinno wymieniać się parami.

  • Amortyzatory

    Amortyzator współpracujący ze sprężyną jest elementem tłumiącym wszelkie nierówności drogi i zapobiega utracie przyczepności. Spadek właściwości tłumiących amortyzatora wiąże się ściśle z bezpieczeństwem jazdy i wpływa na nadmierne zużycie zarówno sprężyn jak i pozostałych elementów zawieszenia. Amortyzatory wymieniane są parami (oś). Przy wymianie amortyzatorów konieczne jest sprawdzenie łożyskowania mocowania górnego amortyzatora. W większości przypadków jest opłacalna ich wymiana.

  • Mocowanie amortyzatora

    Górneb mocowanie wraz z łożyskiem amortyzatora służy do resorowania oraz tłumienia drgań samochodu. Jako górny punkt kolumny łączy ono amortyzator z karoserią i ma wpływ na precyzyjne utrzymanie wartości regulacyjnych osi przedniej/odnoszących się do nachylenia koła oraz pochylenia sworznia.

  • Zestawy osłon i odbojów