Układ hamulcowy Brak produktów w tej kategorii

Podkategorie

  • Tarcze hamulcowe

    Tarcza hamulcowa jest główną częścią hamulca tarczowego. Tarcze hamulcowe w samochodach osobowych i ciężarowych najczęściej wykonane są z żeliwa. Fakt ten wpływa na dobrą niezmienność wymiarową tarcz w dużym zakresie temperatur. Nowoczesnym rozwiązaniem są tarcze hamulcowe ceramiczne z węglików krzemu wypełnione włóknem węglowym. Tarcze hamulcowe dla zapewnienia lepszego chłodzenia mogą posiadać otwory wentylacyjne na obwodzie - takie tarcze nazywamy wentylowanymi, bądź w osiach równoległych do osi obrotu - takie tarcze nazywamy perforowanymi. W tym drugim przypadku głównym zadaniem otworów jest odprowadzanie gazów powstających przy hamowaniu i w związku z tym polepszanie docisku okładzin ciernych do tarczy.

  • Klocki hamulcowe

    Klocki hamulcowe, obok tarcz, stanowią najważniejszy element układu hamulcowego, dlatego warto stosować produkty renomowanych producentów.

  • Przewody hamulcowe

    Przewody hamulcowe są elementami hydraulicznego układu hamulcowego w samochodzie.Wyróżnić można przewody sztywne i elastyczne. Sztywne – są metalowymi (metal miękki, trudno korodujący – miedź, mosiądz lub stal ocynkowana) rurkami, których zadaniem jest doprowadzić płyn hamulcowy od pompy hamulcowej do przewodów elastycznych i elementów wykonawczych (zaciski, cylinderki hamulcowe).

    Przewody elastyczne wykonane są z odpornej na płyn hamulcowy gumy wzmocnionej wewnątrz i na zewnątrz plecionką z tkaniny i często z oplotem metalowym. Przewody elastyczne łączą te elementy układu hamulcowego, które są względem siebie ruchome.

    Przewody sztywne jak i elastyczne muszą charakteryzować się odpowiednią wytrzymałością w całym zakresie ciśnień roboczych układu hamulcowego.